pondělí 12. června 2023

DOJMY Z KNIHY – ĎÁBLOVA CESTA

Autor:
Robert Bryndza
Překlad: Kateřina Elisová
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání v ČR: 2023
Počet stran: 368
Vazba: pevná / vázaná
ISBN: 978-80-271-3686-5

Anotace:
Neopatrnost při každodenním ranním plavání přivede Kate Marshallovou až do nemocnice, kde potká Jean Julingsovou. Ta jí vypráví srdcervoucí příběh, jak se před jedenácti lety během táboření na místě zvaném Ďáblova cesta ztratil její tříletý vnuk Charlie.
Kate, ještě otřesená z toho, že se málem utopila, souhlasí, že se s Tristanem Harperem případu ujmou a pokusí se zjistit, co se tehdy mohlo stát. Když se Kateina a Tristanova detektivní agentura začne událostmi té osudné noci zabývat, zjistí, že Jean má problematickou minulost, a navíc jim neříká úplnou pravdu.
Co se tehdy na Ďáblově cestě uprostřed vřesovišť a bažin stalo? Byl Charlie unesen? Nebo spadl do řeky, která mizí v Ďáblově rokli?
Když Kate a Tristan zjistí, že sociální pracovnice, která se tehdy o Jean a její dceru Becky zajímala, byla nalezena brutálně zavražděná krátce poté, co Charlie zmizel, budou muset přehodnotit vše, co si do té doby o případu mysleli…

Přesto, že je Kate Marshallová zdatná plavkyně, plaváním začíná každý svůj den, dostane se jednoho rána do potíží. Pohltí ji spodní proudy a Kate se málem utopí. Skončí hospitalizovaná v nemocnici, kde se seznámí s Jean Julingsovou. Když se Jean dozví, že Kate provozuje detektivní kancelář, najme si ji, aby vypátrala, co se stalo s jejím vnukem Charliem. Charlie zmizel ve věku tří let při kempování. Je to už dlouhých jedenáct let. Policie nevypátrala, zda Charlie zemřel nešťastnou náhodou, nebo se stal obětí násilného činu, nebo ho někdo unesl a on stále někde žije. Jean se před pár lety zasadila, aby byl prohlášen za mrtvého. Jeho matka, Jeanina dcera, se s tím nikdy nevyrovnala. Sama Jean později začala přemýšlet, zda se neunáhlila. Sama stále totiž věří, že je Charlie naživu.


Kate a její společník Tristan se tedy dají do pátrání, které je zavede na místo v národním parku, kde před jedenácti lety Jean a její rodina kempovali. Tady byl malý Charlie spatřen naposledy. Vydal by se sám v noci ze stanu a ztratil cestu zpět? Mohl se utopit v dravé řece? Nebo za jeho zmizením stojí únos? 

Čtvrtý díl série s Kate Marshallovou v hlavní roli  se zdál být sice trošku pomalejší, co se svižnosti děje týče, ale o nic méně dobrý než ostatní. Pan autor prostě nezklame. Kate mě baví čím dál víc, přestože zpočátku série jsem jí nemohla přijít na chuť, byla jsem zvyklá na Eriku a Kate mi ve srovnání s ní přišla neslaná, nemastná. Tristan vystupuje také v roli sympaťáka. Postavy jsou dobře vykreslené a uvěřitelné. Prostředí národního parku se zdálo být úžasně dobrodružné a tajemné... Bažiny, dravá řeka, rokle, skály... Do toho zvláštní povídka o mrtvém dítěti...

Já každou sérii doporučuji číst postupně díl po dílu, ale pokud si Ďáblovu cestu přečtete samostatně, vůbec ničemu to vadit nebude. Knihu tedy můžu doporučit úplně všem milovníkům napětí.

O autorovi:
Robert Bryndza je britský autor žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. Jeho kniha, Dívka v ledu (The Girl in the Ice), které se již prodalo přes milion výtisků, byla označena jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller.
Jedná se o první díl poutavé série s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. I pokračování Noční lov (Night Stalker), Temné hlubiny (Dark Water), Do posledního dechu (Last Breath), Chladnokrevně (Cold Blood) a Deadly Secrets se drží na předních příčkách prodávaných knih.
Kromě této série je Robert Bryndza taktéž autorem romanticky a humorně laděných zahraničních bestsellerů. Více o autorovi je možné se dočíst na webových stránkách robertbryndza.com, Twitteru @RobertBryndza či na Facebooku a Instagramu.

Hodnocení: 87%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu můžete zakoupit zde.

13 komentářů:

  1. Na tuhle knížku se teprve chystám a moc se těším. 🙂
    Moc děkuji za návštěvu na mém blogu - komentář mi udělal radost.

    OdpovědětVymazat
  2. Roberta Bryndzu čtu moc ráda a tuhle knížku si určitě ujít nenechám. Díky za tip 😀😉

    OdpovědětVymazat
  3. Já od Roberta jsem četla jen knihy s Kate a přijdou mi fajn...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, mě baví obě série, jen ta volná knížka Tíživé ticho mi přišlo slabší :)

      Vymazat
  4. Šárko, u tebe na blogu se porozhlídnu déle...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Bryndzu čtu ráda. Tento titul jsem nečetla, takže poptám se v knihovně.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bryndza je fajn, obě jeho série, jen ta volná detektivka Tíživé ticho mi přišla slabší, nicméně je to jen můj pocit :)

      Vymazat
  6. Ahojky Šárko, díky za návštěvu mého blogu i milé komentíky. Teď máme doma smutek, ale ráda k Tobě zajdu máš zajímavý blog. Hezké svátky přeji celé Tvé rodince s pozdravem Ivet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivet, to mě moc mrzí. Tento blog jsem už uzavřela, ale píšu na jiný.... taková všehochuť ze života, určitě tam budou i tipy na knihy, tak až budeš mít chuť, nakoukni :)
      Můj život ve slovech

      A moc děkuji, krásné velikonoce přeji .)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥