úterý 22. února 2022

RECENZE – PROPAST SMRTI

Autor:
Robert Bryndza
Překlad: Kateřina Elisová
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání v ČR: 2021
Vazba: pevná/vázaná
Počet stran: 368
ISBN: 978-80-271-2899-0

Anotace:
Soukromá detektivní kancelář Kate Marshallové a Tristana Harpera má svůj první velký případ. Před dvanácti lety odhalila novinářka Joanna Duncanová politický skandál a poté záhadně zmizela. Většina lidí už zapomněla, jen Joannina matka stále po své dceři pátrá.

Kate a Tristan vycházejí při svém vyšetřování z Joanniných složek a poznámek a jdou krok za krokem po jejích stopách. Mezi jejími osobními věcmi odhalí Kate jména dvou mladých mužů, kteří také zmizeli.

Když pospojuje poslední dny těchto tří pohřešovaných lidí, Kate si uvědomí, že Joanna pravděpodobně narazila na něco mnohem zlověstnějšího, než by kohokoliv napadlo: sériového vraha...

Nový thriller Roberta Bryndzy vám ukáže, jak hluboká může být PROPAST SMRTI.

Kate a Tristanovi se pomaličku rozjíždí jejich detektivní kancelář. Opravdu pomalu, vybudovat si místo mezi zajetými firmami není totiž vůbec jednoduché. Když však Kate zavolá Bev Ellisová, vypadá to, že by s Tristanem konečně mohli přijít k pořádnému případu. Bev Ellisová je matka novinářky Joanny Duncanové, která zmizela téměř před třinácti lety. Policie nevypátrala, zda Joannu někdo unesl, zavraždil, zkrátka zmizela. Bev tuší, že je Joanna mrtvá, ale potřebuje to vědět, aby se s ní mohla rozloučit. Nejhorší je nejistota, kdy nevíte, co se s vaším blízkým stalo. Kate s Tristanem se tedy pouští do pátrání. Nebude to právě jednoduché, vždyť Joanna zmizela před tolika lety. Může mít v jejím zmizení prsty manžel, či politik, který díky Joanně jako novinářce přišel o křeslo v parlamentu? Hledat fakta a důkazy po tolika letech nebude vůbec jednoduché. Pro Kate a Tristana je však tento případ velká výzva, do které se s vervou pustí.


Prolog tedy úvod do příběhu nám předestře, co se zmíněné novinářce Joanně před třinácti lety stalo. Tedy ne úplně konkrétně, ani z jakého důvodu. Ale částečný vhled čtenář získá.

Začátek knihy mi přišel malinko utahaný, rozvláčný, hůře jsem se do děje dostávala. Ale jak Kate s Tristanem postupem času začali pronikat do tajů minulosti, skládat jednotlivé důkazy, příběh dostal spád a švih a četl se mnohem lépe. Naše dvojice řeší také vraždy mladých mužů, k nimž je zavedou poznámky, které objevili v Joanniných spisech. Nahlédneme také do gay komunity a mezi spousty vlivných lidí. Kniha obsahuje vcelku velké množství postav, ale dá se mezi nimi poměrně dobře zorientovat. Nechybí ani pohled vraha, jeho pocity a myšlenky.

Jak se mi to většinou u detektivek či thrillerů nestává, tentokrát se mi povedlo odhalit pachatele. Ovšem ani náhodou hned, samozřejmě si mě autor nejdřív povodil tak, jak on sám chtěl. Ale za polovinou knihy jsem už začala tušit.

Propast smrti se mi jako detektivka celkově líbila. Bryndzovy knihy mám ráda, jak první sérii s Erikou, tak tuto s Kate, a určitě doporučuji.

O autorovi:
Robert Bryndza je britský autor žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. Jeho kniha, Dívka v ledu (The Girl in the Ice), které se již prodalo přes milion výtisků, byla označena jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller.

Jedná se o první díl poutavé série s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. I pokračování Noční lov (Night Stalker), Temné hlubiny (Dark Water), Do posledního dechu (Last Breath), Chladnokrevně (Cold Blood) a Deadly Secrets se drží na předních příčkách prodávaných knih.
Kromě této série je Robert Bryndza taktéž autorem romanticky a humorně laděných zahraničních bestsellerů.

Nyní Robert Bryndza pracuje na sérii případů nové hrdinky Kate Marshallové, ženy s pohnutým osudem a silným smyslem pro spravedlnost, kterou jako novou vyšetřovatelku představil v knize Kanibal z Nine Elms (Nine Elms).

Více o autorovi je možné se dočíst na webových stránkách robertbryndza.com, Twitteru @RobertBryndza či na Facebooku a Instagramu.

Hodnocení: 83%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu zde můžete zakoupit.

4 komentáře:

  1. Ahojky,
    tato kniha se mi ze série s kate líbí asi nejvíce, Bryndza patří mezi moje oblíbené autory:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky myslím, že má série stoupající tendenci. Ale musím se přiznat, že knihy s Erikou mi chybí :) Na Kate jsem si musela trochu zvykat. Krásné dny přeji :)

      Vymazat
  2. Bryndza je můj oblíbený autor. Splňuje moje požadavky na napětí. Jeho knihy se čtou velmi dobře. Jen v naší knihovně je na něj pořadník. A knihy už nemáme kam dávat, tak je nekupujeme, ale chodíme rádi do knihovny. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, domácí knihovny nejsou nafukovací, taky jsem teď hodně třídila. A Bryndzu mám moc ráda, jeho styl psaní mi sedí :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥