RECENZE – DVANÁCT TAJEMSTVÍ

Robert Gold
Překlad: Jana Vlčková
Rok vydání v ČR: 2022
Počet stran: 296
Vazba: pevná / vázaná
ISBN: 978-80-7633-854-8

Novinář Ben Harper se ve své profesi zaměřil na kriminální případy. Nyní nastal čas, aby vynesl na světlo ten nejotřesnější, svůj vlastní. Když mu bylo osm, všemi otřásla brutální vražda jeho bratra a kamaráda, kteří byli ubodáni dívkami v jejich věku. Hrůzný čin ještě umocnila sebevražda matky obou bratrů. Ve světle nedávných událostí ale v Benovi klíčí podezření, že se vše odehrálo jinak…

Ben Harper se ve své žurnalistické profesi zaměřuje na krimi případy. Jeho samotného přitom provází bolestivé stíny minulosti, které sahají až do jeho dětství. Když bylo Benovi osm let, stali se jeho bratr s kamarádem oběťmi strašlivé vraždy. Tento hrůzný čin spáchaly dvě stejně staré dívky. Pachatelky vraždy byly sice potrestány, ale Ben nevěří, že vše bylo tak, jak se jeví. Především matčina sebevražda mu nedá spát. Myslí na matku a její smrt o to víc, že tento rok spadá na desáté výročí od jejího úmrtí. Benova nadřízená ho navíc nutí, aby o svém bratrovi a matce napsal článek jako poctu své rodině. Rozhodně by přilákal spoustu nových čtenářů. Jak se Ben cítí a cítil by se, kdyby se fotky bratra Nicka a jeho matky znovu objevily na veřejnosti, je ctižádostivé Madeline trošku jedno.

V této době se také najde mrtvola zavražděné mladé ženy, u které se najdou dopisy Benovy matky. Kdo se skrývá za jménem oběti je zcela zásadní a Ben se může dostat do pořádných problémů.

Musím upřímně říct, že do knihy jsem se docela těžko začítala. Najednou na mě autor vysypal spoustu postav, které spolu a s příběhem samozřejmě souvisely, ale to čtenář pochopí až později. V počátku to však působí jako jeden velký chaos, pokud na vás s každou kapitolou vyskočí někdo nový. Námět se mi však líbil a také to, že byl příběh založen na příběhu skutečném. Četla jsem tedy dál a postupně začaly jednotlivé dílky děje a postavy do sebe zapadat, a vše dostávalo smysl. Konec jsem doslova zhltala a poupravila si tak konečné hodnocení knihy.

Kniha se mi tedy nakonec líbila, přestože jsem si neoblíbila jedinou z postav. Ani Ben si moje sympatie nezískal. Závěr příběhu byl celkem šokující a já si myslím, že můžu knihu s klidným svědomím doporučit. Připravte se sice na trochu zmatečný začátek, ale třeba vám takový připadat nebude. Každý jsme jiný a vám může kniha sednout na první dobrou. Takže s chutí do ní.

Robert Gold, původem z Harrogate v Severním Yorkshiru, začal svou kariéru jako stážista v americké televizní stanici CNN. Po návratu do Británie se stal celostátním nákupčím knih pro řetězec knihkupectví. Nyní pracuje jako obchodní zástupce britské nakladatelské společnosti. V současnosti žije ve městě Putney, které ho inspirovalo k vytvoření fiktivního města, do něhož je situován příběh románu Dvanáct tajemství. Také se jako spoluautor podílel na třech thrillerech Jamese Pattersona.

Hodnocení: 79%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Alpress. Knihu můžete zakoupit zde.