čtvrtek 2. července 2015

Přečtené knihy za měsíc červen

   Za měsíc červen jsem přečetla tři knihy a čtvrtou rozečetla. Není to moc, ale vůbec mi to nevadí. Nečtu na počet, ale pro radost. Navíc... všechny tři knihy byly skvělé a to je mnohem lepší, než jich přečíst třeba pět, ale nemít z toho ten výborný pocit.

   První knížkou, kterou jsem v červnu přečetla, bylo Údolí slz od Kevina O´Briena.
Knížka byla zvláštní svým místem, kde se příběh odehrával, ale líbila se mi, byla napínavá, četla se dobře.

Anotace:
   Otec Murphy je kněz a učitel v chlapeckém semináři, a když je jeden z chlapců, Johnny, nalezen mrtvý, Murphy dojde k závěru, že to nebyla jen pouhá náhoda. Johnnyho sestra a jeho nejlepší kamarád jsou přesvědčeni o tomtéž. Všichni se snaží najít nějaká vodítka, jež by propojila Johnnyho smrt s dalšími, ke kterým zde došlo. Seminář je však plný možných podezřelých a je těžké zjistit, komu lze věřit a kdo může být nebezpečným nepřítelem.



Recenzi si můžete přečíst ZDE.

Hodnocení: 4/5

   Jako druhou knihu jsem přečetla Dřív než půjdu spát od S. J. Watsona.
Knížka byla velmi zajímavá svým tématem amnézie, napínavá, výborně se četla.

Anotace:
   Christine Lucasová trpí zvláštním druhem amnézie. Každé ráno musí čelit pohledu do zrcadla a nepoznávat svou vlastní tvář - od autonehody, při níž ztratila paměť, uplynulo už osmnáct let. Každé ráno ji cizí muž v její posteli přesvědčuje, že je jejím manželem, znovu se dovídá stejné podrobnosti: kde žijí, zda mají či nemají děti.

O její případ se zajímá ambiciózní doktor Nash, který Christine pomůže psát si deník. Christine zprvu nezná důvod, proč by měla své zápisky skrývat, ale den za dnem zjišťuje, že její muž před ní řadu věcí tají. Je Ben trpělivým pečovatelem, který ji chce uchránit před krutou skutečností, anebo jí lže z jiných, zákeřnějších důvodů? Komu může důvěřovat žena, která každý den pochybuje i o své vlastní identitě?



Recenzi si můžete přečíst ZDE.

Hodnocení: 4/5

   Jako poslední  jsem přečetla Unesenou od Lesley Pearse.
Byl to můj první recenzní výtisk úplně a první od nakladatelství Moba.
Tato kniha mě nadchla. Příběh byl strhující, napínavý, zkrátka vynikající. Určitě doporučuji k přečtení.

Anotace:
   David Mitchell nalezne jednoho květnového rána na pláži vyplavené tělo dívky v bezvědomí. Nešťastnice má na sobě zvláštní staromódní šaty, na zápěstích a kotnících pohmožděniny po poutech a bezcitně oškubané vlasy. Protože trpí ztrátou paměti a nevzpomíná si, kdo je, otisknou v novinách její fotografii s prosbou o pomoc.

Pozná ji přítelkyně, s níž pracovala na zaoceánské lodi, a také bývalý spolubydlící, kadeřník Simon. Společně ji pak navštěvují v nemocnici a ona se pomalu zotavuje. Po několika dnech ji však lékař šokuje sdělením, že zhruba před třemi měsíci porodila...

Život k ní nikdy nebyl laskavý, stavěl jí jednu překážku za druhou. Přitom toužila jen po tom, aby ji někdo miloval. Ztracené vzpomínky by bylo lepší nechat být a začít znovu, ale právě v minulosti se skrývá klíč k záhadám, které ji obklopují.




Recenzi si můžete přečíst ZDE.

Hodnocení: 5/5

   Koncem měsíce jsem rozečetla První dojmy od Ch. Lovetta. Zatím nemám dočteno, ale nebude to dlouho trvat a můžete se těšit na recenzi.
Příběh se mi čte pěkně, tak jsem zvědavá, jak se celý dál vyvine.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář ♥