středa 16. května 2018

SOUTĚŽ o Juttu

Krásný večer, přátelé :)

Jsem tady se slibovanou soutěží. A že dlouho žádná nebyla, že? Letos je to první, tak doufám, že účast bude hojná. 


Kdo mě sledujete na Fb stránce, již víte, že budeme soutěžit o dva výtisky knihy Vladimíra Černila Jutta. O dva tady na blogu a o další dva na FB stránce a instagramu. Celkem budou tedy čtyři výherci. Je to obrovská šance pro všechny, koho zajímají knihy z období holokaustu. Já jsem Juttu četla a můžu jedině vřele doporučit. Na blogu najdete také recenzi.

Jutta – Vladimír Černil
Svět není ani černý, ani bílý. Dokonce ani uprostřed zuřící světové války. Hrdinstvím nemusí být jen nezištná záchrana opuštěné dívky, ale třeba i varování sousedky, která dokáže přemoci svůj strach jediným slovem: „Utíkej!“ To, i když je to jen jediné slovo, vrhá Juttu, mladinkou židovskou dívenku, do ulic válkou sužovaného Berlína. Zároveň se tou dobou stává Berlín nechtěným domovem pracovně nasazeného Zdeňka, který, vytržen z poklidného života v nevelkém moravském městě, právě zde poprvé v životě prožívá zamilování a lásku, zklamání, zradu, nenávist, slast milování i nečekanou pomoc. Osudy Zdeňka a Jutty se protínají za dramatických okolností, jimiž jsou donuceni se semknout a společně najít cestu nejen k sobě navzájem, ale především k přežití nástrah a hrůz, které jim osud a jejich bližní připraví. Podaří se jim uhájit alespoň holé životy? Po desítky let se čtenářům dostávala do rukou literatura s válečnou tématikou, v níž bylo téměř vždy striktně jasné, kdo jsou nepřátelé a kdo kladní hrdinové. Kniha Jutta je jiná. V příběhu nenachází čtenář prvoplánově ty zlé a ty dobré, ale autor nás provází válečným městem v německé říši, kde žijí lidé, jejichž charaktery jsou formovány dobou, v níž se ocitli. Válka je pozadím, na kterém se dech beroucí příběh Zdeňka a Jutty odehrává, ale skutečně důležití jsou ti, se kterými se na své cestě potkávají.

Soutěžit mohou jak čeští, tak slovenští čtenáři. Doufám, že tím slovenské přátele potěším.

A jaké jsou podmínky soutěže? Pište do komentářů:

1. napište mi, jaká kniha z období holokaustu vás nejvíce psychicky rozložila
2. jakou knihu z tohoto období byste mi rozhodně doporučili jako vaši TOP
3. sdílejte soutěžní příspěvek veřejně a napište, kde jste sdíleli (pokud ho neuvidím, nezařadím vás do slosování)
4. nechte na sebe email, pokud nechcete, je už na vás, abyste si ohlídali vyhlášení výherců

No a to je všechno. Jak jsem slíbila, nejde o nic těžkého. Takže šup, šup... Soutěžit :)

Soutěž startuje právě teď a potrvá do 31. 5. 2018 do půlnoci

Výherce vyhlásím 1. 6. a ti budou mít 48 hodin na to, aby mi odpověděli na můj výherní email, či se mi sami ozvali do emailu sarkabooks@seznam.cz, pokud mi na sebe nenechají v soutěžním komentáři kontakt.

Přeji vám všem hodně štěstí ♥

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Lucie Kopřivová17. května 2018 6:02
    Uaaaa jsem šťastná, že je taková příležitost vyhrat tuto knihu. Poprvé jsem ji zahlédla u Vas na blogu, ptala se po ní v knihkupectví, ale nesehnala. Válečnou tématiku miluju a nejdrsnější pro mě byla zatím kniha V pekle plynovych komor, která je psána formou rozhovoru a kniha, kterou bych doporučila je Mengeleho děvče. Ta se mi libila moc. Mám ráda, když je popisován život před válkou a tady je to nesmírně krásně popsané. Dale je tam popisována deportace s takovými podrobnostmi, které jsem jinde nečetla. Vaši soutěž zveřejním v průběhu dneška na mem blogu http://lucie-davulin.blogspot.cz/
    Děkuji za možnost vyhrát tuto knihu.
    lucyekoprivova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tak, konečně jsem se k tomu dostala Šári, včera mi to nějak na tabletu nechtělo spolupracovat :))) Moc děkuju za úžasnou soutěž, Jutta mě u tebe zaujala, když jsem četla recenzi :)

    1. Nejvíce psychicky rozložila - asi Vypravěčka. Je tam hodně popisování ze strany strážníka SS, hodně toho krutého. Ale asi také Osvětimská knihovnice.

    2. Moje TOP je jednoznačně Osvětimská knihovnice. Je v ní všechno, je podle skutečnosti a hodně osob z ní se pak v mnoha knihách opakují a já byla ráda, že jsem jí četla už dávno a teď při čtení si říkám (když je někde jenom něco z ní okrajově zmíněno), že jako: " Jo aha, to byl tamten, co dělal tamto a chodilo to tam tak a tak." To bych bez přečtení Knihovnice nevěděla. Takže rozhodně doporučuju všema deseti :)

    3. Sdílím u sebe na profilu :)

    4. matysova.veronika@seznam.cz (1.6. budu na dovči a to na mejla nechodím, tak kdyby náááhodou se na mě usmálo štěstí, můžu tě poprosit o napsání zprávy na FB? :-) Děkuju moc)

    Moc děkuju za krásnou soutěž, knížka vypadá úžasně Šári a vím o ní jenom díky tobě :-*

    Hezký den, pá Veru




    OdpovědětVymazat
  3. 1. Osvětimská knihovnice....nádherná kniha o síle...knih :-)
    2. Osvětimský fotograf....bože.
    3. Sdílím na svém FB
    4. barthova.m@email.cz

    O takovou knihu prostě musím soutěžit :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha mě zaujala už při čtení tvé recenze! Takže zkouším své štěstí! A děkuji za soutěž!

    1) Chlapec v pruhovaném pyžamu
    2) Chlapec na dřevěné bedně
    3) Sdílím na FB stránce Mermaidin čtecí koutek
    4) mermaida86@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. 1. Deník Anny frankové
    2. Zlomení andělé
    3. Sdílím na svém FB
    4. danago@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. 1. Sophiina volba
    2. Deník Anny Frankové
    3. Sdílím na svém fb
    4. rudiinka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. 1) Tento typ literatury čtu velmi často, ovšem těžko určit, která kniha je takové to úplně nejvíc, mnohdy je opravdu neuvěřitelné, co se dělo. Zvolím tedy asi knihu Bez štěstí nepřežiješ.
    2) Dívčí orchestr. uf!
    3) sdílím na fb Miroslava Škampová
    4) miuka12@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Na poslední chvíli, konečně se dostávám k počítači! :)
    1. Je jich hrozně moc, ale na mysli mi hned vytanou Jákobovy barvy, ty pro mě byly psychicky hodně silné.
    2. Tohle je také strašně složité! :D Z poslední doby určitě Prozření, zmiňované Jákobovy barvy, dále Zimní muži, Chlapec na vrcholu hory... Všechny jsou hodně, hodně dobré.
    3. Sdílela jsem na Facebooku blogu (The Book Talk Blog): https://www.facebook.com/thebooktalkblog/posts/1526596324116134
    4. thebooktalkblog@gmail.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥