úterý 1. ledna 2019

Vánoční knižní dárky

Krásný večer, přátelé :)

Ráda bych vám ukázala knihy, které jsem objevila o vánocích pod stromečkem. Sice vám ještě dlužím přírůstky z konce listopadu a prvních prosincových týdnů, ale ty vánoční si teď zaslouží přednost.

Moje vánoční hromádka vypadá tedy takto. Některé knihy jsem dostala od kamarádek, některé jsem si nadělila sama.


Úplně první Knižíšek ke mně přiletěl od Danušky Goliášové. Věděla jsem, že dostanu Sestru od L. Jensen. Danuška mi však poslala ještě knihu o kávě Miluji kávu – Tajemství baristů pro kreativní přípravu kávy. Jsem milovník kávy, takže i z této knížky mám velkou radost.

Sestra - Louise Jensen
Od smrti nejlepší kamarádky Charlie musí Grace pořád myslet na její poslední slova: „Grace, udělala jsem něco strašného. Snad mi odpustíš…“ Rozhodne se vyzvednout a otevřít schránku, kterou spolu coby patnáctileté dívky zakopaly v lese. Brzy začne být jasné, že je toho hodně, co o své nejlepší přítelkyni nevěděla. Třeba jak silně toužila po setkání s otcem, kterého nikdy nepoznala. Grace začne po Charliině otci pátrat na vlastní pěst a objeví Annu, dívku, která o sobě tvrdí, že je Charliina nevlastní sestra. Anna jako by zaplnila prázdné místo po Charlie a po čase začne s Grace a jejím přítelem Danem dokonce bydlet. Jenže něco není v pořádku. Dan se chová divně, Grace se začnou ztrácet věci, má pocit, že ji někdo sleduje, kdosi proti ní vede štvavou kampaň, kvůli níž dočasně přijde o místo… Je možné, že si to všechno jen namlouvá, nebo se přiblížila pravdě o Charlie a Anně a teď se ocitla v hrozném nebezpečí?


Miluji kávu – tajemství baristů pro kreativní přípravu kávy – Ryan Soeder, Kohei Matsuno
V každé lepší kavárně vám barista rád ozdobí šálek kávy uměleckou kreací z mléka či smetany. Kniha dvou známých tvůrců latte art vás naučí, jak podobná kouzla zvládnete sami jen pomocí domácího kávovaru a dobře vybraných surovin.
Stačí, když máte vybavení, s nímž se dá uvařit kvalitní espresso, které nejenže dobře chutná, ale také vypadá. Pak už budete potřebovat jen konvičku napěněného mléka a pevnou ruku. S tím už můžete nacvičit základní techniky přípravy a dále se rozhodnout pro šablonu, free pouring či etching – s jejich pomocí pak vytvoříte na kávové hladině dokonalé obrázky. A nejen to. Naučíte se připravovat i pěnové sochy z mléka, neboť kniha představuje i tvorbu jedněch z nejlepších světových umělců v tomto oboru.


Další Knižíšek ke mně doputoval od Sabinky z Knižní kavárny. Domluvily jsme se, co si nadělíme, protože každá máme spoustu knih doma a čteme částečně i jiné žánry, bez domluvy by se člověk do vhodného dárku trefit nemusel. Já jsem Sabinku požádala o knihu Tajný deník Hendrika Groena. Na instagramu jsem totiž nedávno vyhrála druhý díl, takže jsem si tento první u Ježíška – Sabinky objednala. Sabinka mi taky nedarovala pouze jednu knihu. Shodou okolností objevila snad v knihobudce knížku Babičky: Na útěku a usoudila, že by se mi to mohlo líbit. Je to druhý díl série, já jsem po prvním už pokukovala, ale myslím, že i ten druhý můžu číst samostatně. Sabinka mi tedy udělala také dvojitou knižní radost.

Tajný deník Hendrika Groena – Hendrik Groen
Hendrik Groen je sice starý, ale není ani zdaleka mrtvý a v dohledné době neplánuje nechat se pohřbít. I když je pravda, že jsou jeho každodenní procházky stále kratší, protože jeho nohy už mu tolik neslouží a musí s nimi chodit k lékaři častěji, než by chtěl. Technicky řečeno je… starý. Ale určitě jsou mnohem zábavnější věci, které se dají v tomto věku dělat, než jen popíjení slabého čaje a pěstování muškátů.
Hendrik se rozhodne psát si deník: jeden rok v životě starého člověka v domově důchodců v Amsterdamu. V něm odhaluje všechny své vzestupy a pády – v neposlední řadě jeho nový pokus o založení anarchistického klubu Staří-ale-ne mrtví. A když se k němu nastěhuje Eefe – žena, po které vždy toužil – začne si leštit své boty (a zuby), pečlivě ošetřuje to, co mu ještě zbylo na hlavě, a ve zbytku svého života se pokusí podniknout něco, co bude mít zábavné, něžné a zároveň devastační následky.


Babičky: Na útěku – Minna Lindgren
Život v domově důchodců Podzimní háj se proměnil v učiněné peklo. Začala rekonstrukce. Hlasitě nadávající dělníci stavební fi rmy,
ohlušující rámus a jako bonus mobilní toaleta. Kdo to má vydržet? Siiri, Irma a Anna-Liisa vyráží znovu do akce. Vedle otázek na téma
eutanazie zaměří babičky svou pozornost i na podezřelou rekonstrukci. Uvědomí si přitom, že v dnešním světě má už jen málokdo
čistý trestní rejstřík…


Krásnou knížku Sezdány válkou jsem dostala od Káti z Knižního večírku. Káťa se mě neptala, co bych si přála, takže to bylo opravdu překvapení a trefila se skvěle. Po knížce jsem se už také dívala a jsem tedy za ni moc a moc ráda.

Sezdány válkou – Soraya M. Lane
Londýn, 1944. Na nádraží se potkají mladé zdravotní sestřičky, obě míří za stejným cílem: pomoci své zemi ve válce. Scarlet touží po šanci najít svého pohřešovaného snoubence Thomase a chce dokázat rodině i sama sobě, že je silnější, než si všichni myslí.
Ellie má ošetřovatelství v krvi, ale pochází z mnohem skromnějších poměrů, na hony vzdálených od Scarletiny privilegované výchovy. I když se naoko tváří statečně, při myšlence na to, co je možná čeká ve Francii, cítí stejnou nervozitu jako Scarlet.
V Normandii tyto dvě kamarádky brzy poznají Lucy, zkušenou sestru, kterou zdánlivě nedokáže nic otřást. Svou odvahou a schopnostmi ohromí obě začátečnice, ale sama si je moc dobře vědoma, jaká nebezpečí jejich povolání přináší… a i ona se bojí, jestli se vrátí domů živé.
Surovost světa zmítaného válkou je dožene až na hranici vlastních sil. Scarlet, Ellie a Lucy se budou muset spolehnout jedna na druhou a sílu jejich vzájemného přátelství, aby přežily.


A poslední tři knihy jsem si nadělila sama. Vybrala jsem si Pravý leopardí kožich, kolem kterého kroužím strašně dlouho, Dcery strážce majáku a thriller Nejsem mrtvá.

Pravý leopardí kožich – Hana Kolaříková
Román o ztrátě, která otevřela nebezpečnou cestu do hlubin vlastní duše. Jana otěhotněla, Jana předčasně porodila, Jana přišla o dítě. Co všechno z rodinné historie se může ukázat během šesti neděl? A je osud jedné generace osudem i těch dalších, jako když si lidé přehazují horkou bramboru? U Jany se přítomnost i budoucnost zakusují do minulosti jako had do svého ocasu a hlas krve nelze přeslechnout…
Hana Kolaříková napsala působivý psychologický román o ženě, která se po smrti dítěte ocitla ve zlomové situaci. Matka, otec, muž, milenec, nejbližší přítelkyně – kdo jí dokáže ukázat světlo? Najde Jana klíč ke svému nitru hluboko v rodinné historii, která sahá až k holocaustu? Nebo v Africe, která opájí smysly?


Dcery strážce majáku – Jean E. Pendziwol
Elizabeth ztratila zrak. Už nemůže číst knihy, které miluje, ani nevidí obrazy, jež dojímaly její duši, ale pořád jí zbývá bystrá mysl a prázdnotu, způsobenou slepotou, vyplňuje hudba. Když se na ztroskotané lodi najdou deníky jejího otce, požádá o pomoc dospívající delikventku Morgan, která v rámci trestu za sprejerství koná obecně prospěšné práce v domově pro seniory, kde Elizabeth žije. Mezi oběma ženami při práci na dešifrování knih vznikne nečekaný vztah; obě upoutají události, které zaznamenal strážce majáku na ostrově Porphyry Island před více než 70 lety. Během práce zjišťují, že obě mají s tímto izolovaným ostrovem spojení, že se jejich životů dotklo Elizabethino záhadné dvojče Emily a krásné, i když drsné okolí Hořejšího jezera. Elizabeth však ve vybledlých stránkách otcových deníků nalezne víc tajemství, než tušila, a její vlastní identita se náhle vynoří v novém světle.


Nejsem mrtvá – Anne Frasier
Detektivka oddělení vražd Jude strávila tři roky zavřená v temné podzemní cele. Za tu dobu se naučila dokonale číst ve svém sadistickém vězniteli, takže se jí nakonec podařilo uprchnout. Jenomže návrat do normálního světa je mnohem těžší, než si Jude představovala – její přítel si během těch tří let našel novou ženu, kolegové z policejního sboru jí nevěří a všechny ostatní bezmála děsí. Přesto nastoupí zpět do služby a vzápětí začne řešit případ utonulé mladé dívky. 
Všichni ostatní včetně jejího nového parťáka si myslí, že se jedná o sebevraždu, kdežto Jude je přesvědčená, že se jednalo o násilnou smrt. Nikdo se totiž nevyzná v duších zvrácených psychopatů tak jako ona…


Všem Ježíškům a Knižíškům děkuji, byla jsem nadšená a na knihy se moc a moc těším.

A copak jste dostaly k vánocům vy? Také si některé knihy nadělujete sami? Těším se na vaše komentáře.

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. pekna hromadka, sice nic tematicky pro me, ale ty si to uricte uzijes :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkného Knižíška máš :)
    Kniha Sezdány válkou by mne také lákala. Tak přeji příjemné čtení a ať se ke knihám brzy dostaneš :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné kousky. Sezdány válkou jsem dostala také, tak doufám, že se nám bude oběma líbit.:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hendrik Groen je krásná i když poněkud hořkosladká kniha, přeji příjemné počtení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tušení, že by se mi to mohlo líbit, tak doufám, že tušení nezklame :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥