RECENZE – Pekárna v Brooklynu

Autorka: Julie Caplin
Překlad: Karolína Medková
Nakladatelství: Grada/Cosmopolis
Počet stran: 368
ISBN: 978-80-271-2068-0

Romantický a vtipný příběh o cestě do Brooklynu, lahodných dortících, lásce i přátelství. Vydejte se na výlet do města, které nikdy nespí, a nechte se okouzlit!
Sophie doufá, že ji její přítel James už brzy požádá o ruku. Jenomže všechno dopadne jinak a Sophie se rozhodne přijmout stáž v americkém časopise. Odjezd do New Yorku je pro ni spíš útěk než životní příležitost. Naplno se vrhne do práce a nemyslí na nic jiného. A už vůbec ne na lásku.
Ubytuje se nad maličkou pekárnou sympatické Belly, která peče ty nejúžasnější dortíky v celém Brooklynu. Spřátelí se a Sophie začne volný čas trávit v její pekárně a pomáhá jí s pečením sladkostí i svatebních dortů. Jenže Bella má bratrance Todda, obletovaného, šarmantního a naprosto neodolatelného. Má jen jednu chybu – odmítá jakýkoliv vážný vztah. Jenže ten nehledá ani Sophie, takže jejich přátelství zdánlivě nestojí nic v cestě…
Další romantický příběh od Julie Caplinové, autorky oblíbené Kavárny v Kodani, vás tentokrát vezme na výlet do životem kypícího New Yorku a přesvědčí vás, že z útěku se může vyklubat dobrodružství a že lásku někdy najdeme, až když ji hledat přestaneme.

Hlavní hrdinkou Pekárny v Brooklynu je Sophie, kterou už malinko známe z předešlé knihy Kavárna v Kodani. Sophie si představuje, že se brzy vdá za svého přítele Jamese, bohužel se však dozvídá, že je James pouze ženatý lhář, který žije dvojím životem. Přijme tak stáž v New Yorku a beze slova zmizí. Zpočátku si připadá naprosto ztracená v obrovském městě, které se jí navíc nechce ani nijak poznávat. Bydlí nad pekárnou, kterou provozuje milá dívka Bella, která dokáže péct kromě jiných sladkostí naprosto úchvatné dorty. V pekárně se také seznámí s jejím bratrancem Toddem, který nakonec pracuje ve stejném časopisu jako Sophie. Sophie však nemá vůbec chuť brát jakéhokoliv chlapa na vědomí, byť by vypadal jako bůh. Raději pomáhá Belle v pekárně, protože pečení je pro Sophii naprostá vášeň a relax. Však její náplní práce je také psaní o jídle. Navíc ji Bella před Toddem varovala, není to muž pro vážný vztah. O nic takového nestojí, vyhovuje mu, že je ze všech stran obletovaný, ale volný. Sophie však ani po svém zklamání s Jamesem rozhodně netouží po dalším vztahu. Leda by si taky začala jenom nezávazně užívat a konečně trošku poznávat nové město.

Pekárna v Brooklynu se mi líbila, bylo to takové pohlazení po duši, oddechové čtení, stejně jako Kavárna v Kodani. I když asi Kodaň mi byla tak nějak bližší než New York, ale četlo se mi to stejně dobře. Sophie i Bella byly sympatické hrdinky. Celou dobu jsem toužila vidět ty svatební dorty a další sladkosti, o kterých se v knize psalo. A co vidět... Ochutnat :))

Konec příběhu byl na mě, pravda, už moc klišoidní, ale od této knihy se to čekalo, takže za mě má kniha doporučení stejně Kavárna v Kodani. Pro chvíle oddechu je to ideální čtení. Ideální to bude i jako čtení na dovolenou. Jen budete mít stále chuť na sladké.

Ještě musím zmínit úžasné obálky u obou knih. Jsou naprosto nádherné a autorkou ilustrací na obálce je Kateřina Brabcová.

Julie Caplinová je závislá na cestování a dobrém jídle. Neustále hledá perfektní gin a je neuvěřitelně vybíravá, co se sklenic, toniku a ozdob týče. Mezitím napsala svůj debutový román, který se odehrává v jednom z mnoha měst, která během let navštívila.
Pracuje v PR, mnoho let cestovala po Evropě spolu s nejlepšími novináři píšícími o jídle a pití a objevovala gastronomické skvosty v Itálii, Francii, Belgii, Španělsku, Kodani a Švýcarsku. Těžká práce, ale někdo to dělat musí. Tyto cesty ji inspirovaly k napsání trilogie The Little Café in Copenhagen (Kavárna v Kodani), The Little Brooklyn Bakery a The Little Paris Patisserie.

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu můžete zakoupit zde.