středa 12. června 2019

Poprvé jsem otevřela – Zavěšená pizza

Krásný večer, milí přátelé :)

Ještě než nafotím hromadu květnových přírůstků (přesto, že vynechám knihy ze Světa knihy, bude jich hromada, protože jsem se prostě urvala), napíšu vám jednu recenzi a ukážu, kterou knihu právě čtu.


Momentálně dočítám knihu Vítězslava Jareše Zavěšená pizza. Od autora jsem četla už knížku 12. 12. a ta se mi líbila, takže, i přes zvláštní název, jsem byla na knížku zvědavá.

Anotace:
Představte si, že dostanete darem zavěšenou pizzu. Zjistíte, že na vás někdo myslí, ačkoli vůbec netušíte, kdo ji mohl objednat. Co všechno se díky takové pizze může stát?
Petr pracuje v rádiu. Přetrpěl rozchod a sní o vlastní kapele. Manžel hostinské Ály zase často utíká na půdu. Nikdo netuší, co se děje a proč netráví víc
e času se svou rodinou. Markéta, Kamila a Irena založily klub Sněhurek. Už dlouho totiž čekají na spásný polibek toho pravého. Markéta, řešící rozchod rodičů, se díky vztahovým peripetiím nedopatřením stává promiskuitní. Irena alias Zelňačka, skáče ze vztahu do vztahu a je nešťastná. Není divu, když jí komplimenty skládají hlavně ženatí muži - prstýnkáři. Kamila okolí neustále podstrkuje svou kreativní kuchyni, ačkoli vůbec neumí vařit a získává nabídku na post moderátorky televizních novin. Jenže – nic není zadarmo!
Lidské osudy provází láska, nenávist, přátelství, tolerance i smutek a ať chceme nebo ne, mnohdy se navzájem dotýkají. Kniha s vtipným nadhledem vypráví příběhy, které píše sám život. A kdo ví, třeba jedna taková zavěšená pizza obrátí život naruby i vám…


Po prvních kapitolách jsem si říkala, že to bude asi šlápnutí vedle, hlavně jedna postava a její mluva mi tam hodně nesedly, ale potom se příběhy dalších osob rozvinuly, ona postava se tam skoro nevyskytla, takže jsem se docela se zájmem začetla. 

Velké mínus však knihá má, a můžu to prozradit i před recenzí, a sice chyby. Mraky překlepů, i hrubku jsem tam našla. Ta kniha snad neprošla korekturou nebo si korektor seděl na očích. Nechápu. 

Knihu vydalo nakladatelství Moba.

V knihách českých autorů budu pokračovat, brzy se vám pochlubím dalším rozečteným kouskem.

Vaše Šárka ♥


2 komentáře:

  1. Podle anotace bych se taky nechala zlákat. Mám ráda knihy z českého prostředí, tak nějak se s hrdiny dokážu více ztotožnit.
    Chyby ve vydaných knihách - to nejde respektovat. Když už za ni člověk dá nemalé peníze, chce ji mít v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, čtenář knihy platí, tudíž má dostat bezchybnou věc. Jinak pokud si ji, Míšo, nepřečteš, o nic zásadního nepřijdeš.

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥