čtvrtek 5. července 2018

RECENZE – Volavka

Originální název: Dead Scared
Autorka: Sharon J. Bolton
Překlad: Martin Verner
Nakladatelství: Domino
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 475
ISBN: 978-80-7498-092-3

Anotace:
Studium na Cambridgi bylo pro ně příslibem dobrého života. Ve skutečnosti tam našly smrt. 
Slovutnou univerzitou se plíží smrt. Umírají především dívky a vždy odcházejí ze světa vlastním přičiněním. Když se však začne o celou věc zajímat policie, vyjde najevo, že psychologický profil, pohyb po sociálních sítích a aktivity zemřelých vykazují shodné rysy. Je možné, že je někdo k sebevraždě dohnal? Dokázat tuto domněnku se zdá zprvu nemožné, a tak se detektiv inspektor Mark Joesbury odhodlá k nebezpečnému kroku: vyšle do Cambridge svou podřízenou Lacey Flintovou. Ta se má vydávat za studentku a v této roli se pokusit o odhalení skutečného pozadí podivných událostí. Lacey Flintová ví, do jak nebezpečné mise se pouští. Vlastně i trochu pochybuje, jestli to pro ni není příliš velké sousto. Podaří se jí vylákat vrahy na světlo, anebo se stane další obětí jejich smrtonosné manipulace?

Na univerzitě v Cambridgi se poslední léta nějak moc často páchají sebevraždy. Podezřelé je, že si život berou především dívky a to hodně brutálním způsobem. Proč však k těmto činům dochází? Neměli by být spíš studenti rádi, že se dostali na tuto vyhlášenou školu, která rozhodně není pro každého? Jako volavka je tedy na univerzitu nasazená Lacey Flintová. Jejím úkolem je odhalit, zda někdo nebo něco dívky k sebevraždám dohání. Vypadá to totiž, že dívky, páchající sebevraždu, nejsou tak úplně při smyslech, ale v podstatě úplně mimo realitu, či se snaží uprchnout od nějakých hrůz, a ve smrti vidí vysvobození. Lacey, tedy nastoupí na univerzitu jako studentka a má oči na stopkách. Hned na počátku se stává obětí jakéhosi „přivítání“ nováčka. Přivítání opravdu v uvozovkách, protože jde o brutální až sexuálně založenou akci. Přestože mají chlapci či muži, v jejíž režii tato ponižující akce probíhá, masky, je Lacey jasné, že jsou určitě starší než zdejší studenti. Mají právě oni něco společného se zvláštními „živými“sny studentek a jejich následnými sebevraždami? Lacey předstírá snadný terč, aby pachatele vylákala z ulity a odhalila, co za zoufalými činy obětí stojí.


Po přečtení knihy Už mě vidíš?, se kterou jsem sice měla zpočátku trošku problém, ale nakonec jsem ji od poloviny zhltala, natěšená jsem se vrhla na další díl série Volavku. A Volavka mě chytla do svých osidel hned od prvních stránek a v podstatě vyplivla až na samotném konci. S Lacey jsem se nakonec v minulé knize popasovala, přestože mi na začátku neseděla, a tady jsem s ní už tedy neměla sebemenší problém. I když trošku mě iritovalo takové až skoro pubertální kroužení Lacey a Marka. Jelikož už nejde o puberťáky, působilo často hodně naivně. Ale jinak jsem si knihu užívala, byla jsem moc zvědavá, jaký motiv se mi na stránkách odhalí. Autorka je opět samozřejmě za drsňačku, takže oběti sprovodila ze světa opravdu brutálními způsoby. Trošku mě překvapil samotný konec, čekala jsem ještě něco, cokoliv, ale ne, autorka už nám nedopřála ani slovo. 

Sérii od Sharon J. Bolton určitě doporučuji. První kniha mě bavila s malým počátečním drhnutím, druhou jsem nadšeně zhltla a třetí se nemůžu dočkat. Co nejdřív si ji pořídím, abych se do ní mohla pustit, protože doma už mě čeká čtvrtý díl. Pokud máte rádi skvěle propracované a drsné thrillery, určitě po knihách sáhněte, budete nadšení. Celou knižní sérii provází úžasné ponuré obálky.

O autorce:
Sharon Bolton vyrůstala v hrabství Lancashire a její raná kariéra zahrnovala příliš mnoho aktivit, z nichž některé jí dnes uvádějí do rozpaků. Všech svých mladistvých aktivit se ráda vzdala, aby se mohla stát matkou a spisovatelkou (v tomto pořadí).
Její knihy byly nominovány na všechny významné literární ceny, určené pro autory detektivek a thrillerů. Mnohé z těchto nominací proměnila ve vítězství, včetně mety nejvyšší, zisku prestižní ceny Dagger in the Library. Kolegové ze spisovatelské branže o Sharon Bolton hovoří bez výjimky s velkou úctou – za všechny ocitujme Tess Gerritsen: "S. J. Bolton mění tvář krimirománu, jak jsme ho znali doposud."

Hodnocení: 95%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář ♥