RECENZE – Můj psí život 2

Autor: Martin Čáp
Ilustrace: Karolína Bendová
Nakladatelství: Grada/Cosmopolis
Rok vydání: 2018
Počet stran: 192
ISBN: 978-80-271-0171-9

„Dovolte, abych se představil: Jsem bígl a mé celé jméno zní Alberto z Rododendronu. Jméno začínající na A znamená, že pocházím z prvního vrhu naší mámy, a onen šlechticky znějící přídomek je pojmenování chovatelské stanice. Ale to už víte z mé první knížky, která se vám tolik líbila. Od vydání se mi stalo spoustu dalších veselých příhod, tak jsem je pro vás znovu sepsal. Vlastní tlapkou.“

Kdo četl první knihu Můj psí život, určitě se nemohl dočkat pokračování. Opět se setkáváme s bíglem Bertíkem a dalšími pěti desítkami příběhů, které sepsal jeho páníček. Bertík už není žádné ztřeštěné štěně, nýbrž rozumný (opravdu?) pes, který má už nějaké životní zkušenosti. Autor nám předkládá nejen vtipné příhody, ale také hodně vážné, protože život prostě takový je. Vypráví rovněž o rozmanitých životních kotrmelcích milovaných dvounoháčů.

Trošku jsem se obávala, aby pokračování nebylo slabší než první kniha, jak tomu někdy bývá. Ale bála jsem se zbytečně. Naopak jsem si asi čtení užila víc, protože u čtení prvního dílu jsme ještě neměli pejska, nyní jsme již druhým rokem zapálení pejskaři. Tudíž jsem si občas u některých psích kousků představovala naši psí slečnu. Příběhy jsou opět psány z pohledu pejska Bertíka a my se na chvíli stáváme čtyřnohým mazlíkem dvounoháčů. Většina kapitol je veselých, smějeme se spolu s Bertíkem a jeho psími kamarády. Některé příběhy však zachycují vážnější témata spojená například s přeplněnými útulky, s utrácením pejsků, o které není zájem. Bohužel, to je život, není pouze o radostech, jak u nás u lidí, tak i v psím životě.

Můj psí život 2 stejně jako první díl obsahuje spoustu krásných ilustrací. Tentokrát jimi knihu ozdobila Karolína Bendová.

Pokud máte chuť se na pár večerů podívat do psího světa, určitě vám knížku můžu doporučit. A pokud jste pejskaři, doporučení ani nepotřebujete, vy již knihu určitě máte.

Novinář, dramaturg, scenárista. Vystudoval na FAMU katedru scenáristiky a dramaturgie. Poté pracoval jako novinář, např. v Mladé frontě dnes a Denním telegrafu, následně jako dramaturg České televize v Praze. Je autorem několika televizních inscenací (Čtení, Smrt moderátorky hlavních zpráv, Noční můra).

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Grada/Cosmopolis. Knihu zde můžete zakoupit.