úterý 16. října 2018

Knižní přírůstky – říjen #2 – Úlovky z knižního veletrhu

Krásný slunečný den vám všem, přátelé :)

Konečně pro vás mám článek s knižními přírůstky, které jsem si dovezla z knižního veletrhu v Havlíčkově Brodě. A nepůjde jen o knihy.


Z Havlíčkova Brodu jsem si dovezla šest knih. Z toho tři knihy jsou dárečky od Kačky a Sabinky a tři knihy jsem si koupila.

Začneme dárečky. Od Katušky jsem dostala Červený adresář, který jsem si rozhodně hodlala pořídit, takže mi udělal velkou radost. 


Červený adresář – Sofia Lundberg
Švédská románová senzace prodaná do třiceti zemí. Knížka, která se dotkne vašeho srdce. Doris je 96 let a má od roku 1928 tentýž adresář. Žije sama v bytě v centru Stockholmu. Většina jmen v adresáři je přeškrtnutá, jejich nositelé zemřeli. Dorisinu samotu přerušují jenom návštěvy pečovatelky a rozhovory s milovanou praneteří Jenny, která však žije daleko. Jednoho dne začne Doris vzpomínky na své přátele z adresáře zapisovat, aby neodešly spolu s ní a mohla je předat Jenny. Nechte se vtáhnout do poutavého vyprávění o přátelství a nebezpečí, o štěstí i smutku a o velké lásce, na kterou se nezapomíná. Přeneste se do dávných časů v Paříži, New Yorku a ve Stockholmu a nahlédněte do ošoupaných plechových krabic plných starých dopisů a fotografií.

Druhou knížku, kterou mi Káťa dovezla, je Všechno, co máme. Na tuto krásku jsem taky hodně zvědavá.


Všechno, co máme – Kerry Lonsdale
Měl to být svatební den, místo toho se všichni sešli na pohřbu. Pro Aimee byl James doslova vším – životní láskou, oporou, jistotou v těch nejtěžších časech. Jeho nepochopitelná a zbytečná smrt kdesi v Mexiku znamenala, že se jí zhroutil celý svět. Postupně však s pomocí přátel i sympatického fotografa, který se čerstvě objevil ve městě, opět začíná žít. Její plány na otevření vlastní kavárny a navázání nového vztahu však brutálně naruší zvěsti, že James stále žije. Aimee vyráží do Mexika, odhodlaná zjistit pravdu a postavit se temným tajemstvím Jamese a jeho rodiny…

Od Sabinky jsem dostala knížku Závity ulit. Po knížce jsem dlouho pokukovala, na databázi má skvělá hodnocení, takže se na ni moc těším.

Závity ulit – Martina Málková
Život píše svoje vlastní osudy a zaznamenává je do minulosti každého z nás, tak jako závity ulit, nedají se smazat nebo změnit, ačkoli bychom dali cokoli za to, kdybychom se jich mohli jednou pro vždy zbavit. A nakonec je musíme přijmout a začít psát nové, mnohdy povedenější, příběhy. Stejně jako Marta, jejíž život se právě zhroutil a teď je postavena před úplně nové výzvy a problémy. Jak se s nimi popere? Dokáže překonat stín, který poznamenal její osobní i pracovní život? 
Poetické vnímání reality se prolíná s rockovým stylem a hranice se stírají. Někdy se nám realita zdá být povrchní a klamavá… nebo se k ní stavíme s příliš velkými předsudky, a když prohlédneme, býváme příjemně překvapeni? Co čeká na Martu – najde sílu začít znovu a čelit svým životním kopancům? 

Pretty Woman z Holešovic se každopádně nikdy nevzdává!

Sabinka mi přivezla ještě knížku Procitnutí slečny Primové, ale jelikož tuto knížku už doma mám, putovala ke Kačence.

A teď už nákupy. Jela jsem s předsevzetím, že moc nakupovat nebudu, jelikož jsem se hodně rozšoupla v akci na Luxoru, a opravdu byt nemáme nafukovací :)) A myslím, že jsem předsevzetí splnila. Koupila jsem si tři knihy.


U stánku Mystery Press měli na některé knihy velkou slevu a prodávali je za cenu 50,- No, to neodoláte ani náhodou. Pořídila jsem si dva kousky a sice Dřív než ji najde a Nejskrytější přání.

Dřív než ji najde – Michael Kardos
MUSÍ NAJÍT SVÉHO OTCE DŘÍV, NEŽ ON NAJDE JI…
Obyvatelé poklidného městečka Silver Bay na pobřeží New Jersey ten příběh dobře znají: jednoho nedělního večera v září roku 1991 uspořádal Ramsey Miller večírek pro sousedy a potom zavraždil svou krásnou ženu a tříletou dceru.
Všichni se ale mýlí. Dcera unikla. Teď už jí bude osmnáct a má plné zuby života v utajení. Posledních patnáct let se v rámci programu na ochranu svědků pod jménem Melanie Denisonová skrývala v malém městě v Západní Virginii – její otec totiž nebyl nikdy dopaden…
Navzdory přísným pravidlům Melanie navázala vztah s mladým učitelem z místní střední školy, nyní je deset týdnů těhotná a nechce, aby se její dítě muselo schovávat jako ona. Vzepře se svým opatrovníkům a vezme věci do vlastních rukou. 
Melanie se vrací do Silver Bay a doufá, že dokáže to, v čem úřady selhaly: najít svého otce dřív, než on najde ji.

„BRILANTNÍ.“ – JEFFERY DEAVER, AUTOR BESTSELLERU SBĚRATEL KOSTÍ

Nejskrytější přání – Marybeth Mayhew Whalen
MOŽNÁ JE TO VAŠE MĚSTO. MOŽNÁ JE TO VAŠE ULICE. MOŽNÁ JE TO VAŠE TAJEMSTVÍ.
Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými ploty leží pavučina tajemství utkaná od jednoho domu k druhému.
Místní obyvatelé si v sobě nesou, stejně jako každý z nás, břemeno vlastní minulosti – až do chvíle, kdy nehoda na koupališti naruší zdejší křehkou rovnováhu. A když závažné okolnosti donutí jednu ženu vrátit se po letech do Sycamore Glen, začíná se klubko sousedských vztahů a životů pomalu rozplétat.
Jediné parné léto odhalí dávno pohřbená tajemství a obyvatelé Sycamore Glen zjistí, že je nemožné skutečně znát ty, kteří jsou nám nejbližší. Je ale také nemožné milovat je a odpustit jim?

A poslední knihou je Hotýlek Aleny Mornštajnové. Chtěla jsem od autorky autogram po vyslechnuté besedě a Hotýlek jsem doma ještě neměla, takže jsem pro něj k Hostu šupajdila.


Hotýlek – Alena Mornštajnová
Některé věci jakoby existovaly mimo čas. Zůstávají stejné navzdory dějinám, válkám, totalitním režimům i počasí. Takový je i hotel pana Leopolda, vlastně spíše hodinový hotýlek, založený v dobách první republiky a nabízející potěšení a rozkoš pánům za protektorátu a dokonce i poté, co ho znárodnili komunisté. Oč více přímočaré lásky ale nabízely hotelové pokoje, o to osudovější a dramatičtější vztahy se odehrávaly v rodině majitele a posléze správce.

Jinak jsem vážně nenakupovala, pouze u jednoho stánku pohledy, kde výtěžek šel na nějaký hospic. Tak tam jsem si dva koupila.


Ale mám tady ještě další dárečky. Tyto úžasnosti jsem dostala od Danušky Goliášové z Kypru. A ještě nádherný pohled.



A další dárečky od Irenky z Knihánkova. Dokonce i Kejsinka tam našla svoji mlsku.


Všem moc děkuju, moooooc jste mě potěšili ♥♥♥ ( i když by to mělo s ypsilon, jde o samé ženy ♥)

Zaujala vás některá z knih dnešního článku? Četli jste nějakou? Určitě mi napište.

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Super kousky!:) Hotylek se chystam take precist:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Čeká na mě i se Slepou mapou, na obě se těším :)

      Vymazat
  2. jak jsem cetla, veletrh jste si s holkami uzily a ted koukam, ze sis dovezla same krasne nove knihy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Lucy, veletrh byl parádní a z přírůstků jsem nadšená :)

      Vymazat
  3. Krásné úlovky (a dárky), Šári .-)
    Na většinu titulů mám také spadeno. Lákají mě Závity ulit a Červený adresář. A také jsi mi připomněla, že jsem měla v hledáčku Nejsrytější přání a Všechno co máme :)
    Hm hm hm, tak to ti pěkně děkuju :-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥