RECENZE – Zima bez tebe

Autorka: Beth Goodová
Překlad: Jaroslava Baconová
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 384
ISBN: 978-80-7546-263-3

Zimní romance, která vás zahřeje u srdce...
Po smrti milovaného přítele se Hannah Clitheroeová ukrývá se svým smutkem před celým světem. Její nový domov – Kernowská usedlost v Cornwallu, který zdědila po babičce – je k tomu jako stvořený. Hluboký zármutek ji brzy naruší někdo, kdo má pocit, že Kernowská usedlost, ležící jen kousek od městečka Pethporro, by měla patřit jemu. Raphael Tregar, nepředvídatelný muž se špatnou pověstí, se Hanně rychle dostane pod kůži. Nejvíc Hannu dostihnou babiččina tajemství z dávné minulosti a cítí se ztracenější a opuštěnější než kdykoliv předtím. Blíží se zima a začíná být víc než jasné, že Vánoce už sama trávit nebude…

Hlavní postavou této zimní romance je Hannah, která po své babičce zdědí Kernowskou usedlost. Po babičce, kterou v životě neviděla, protože její matka jí vždy tvrdila, že babička dávno zemřela. Když za tragických okolností přijde Hannah o svého přítele, sbalí se a z Řecka, kde dosud žila, odjede do Cornwallu do babiččina, nyní už svého domu. Dům je zanedbaný, babička neměla finance na nějakou údržbu asi spoustu let a podle toho vypadá. Přesto se Hannah rozhodne, že na usedlosti zůstane a vytvoří si z ní nový domov. Jedinou třískou v jejích plánech je soused Raphael Tregar, který si z jistého důvodu dělá na usedlost nárok. Raphael je pohledný muž, ovšem arogantní a s pověstí sukničkáře. Hannah se jím ale nedá zastrašit a věnuje se práci na domě. Během té doby se dozvídá leccos z babiččiny minulosti, která se, bohužel, nějak proplétá s osobou protivného souseda.

Zima bez tebe je taková ta správná oddechovka, kterou člověk hledá, když potřebuje vypnout, nad ničím nepřemýšlet, jen v poklidu číst a užívat si prostředí zimního Cornwallu. Mám ráda příběhy z anglického venkova a jelikož u nás se sněhu nedočkáme, užívala jsem si ho alespoň prostřednictvím příběhu. Místy byla kniha i napínavá, ale víc vám neprozradím.

Jde opravdu o romantické klišé, ale mně to vůbec nevadilo. Občas jsem něco Hannah v chování nevěřila, přišlo mi, že na to, jak moc milovala svého přítele, se potom jak mávnutím proutku z jeho smrti oklepala. To mi přišlo takové neuvěřitelné malinko. Také na svůj věk byla celkem naivní. Ale mně to vážně vůbec nevadilo. Já si čtení užila, mě to bavilo a úplně jsem si v duchu Kernowskou usedlost barvitě představovala.

Takže pokud chcete nenáročný, romantický, zimní příběh z anglického Cornwallu, určitě sáhněte po Zimě bez tebe.

Beth Goodová se narodila v anglickém Essexu, píše a vydává beletrii od roku 1998. Využívá několik pseudonymů dle žánrů svých knih. Jako Beth Good píše romantické příběhy ze současnosti. Zároveň se věnuje i psychologickým thrillerům (pod jménem Jane Holland) či historické beletrii (jako Victoria Lamb).

Hodnocení: 94%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Fortuna Libri. Knihu můžete koupit zde.