RECENZE – Bez duše

Autor: Martin Stručovský
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2018
Počet stran: 280
ISBN: 978-80-267-1081-3

Přes den pracuje Matěj Mlynář jako knihkupec. V noci je tu ale pro ty, kteří se ocitli v nesnázích a nemají se na koho jiného obrátit. Během podzimního večera vyhledá Matěje i Marta Kučerová. Mladá žena, která potřebuje ochránit před bývalým přítelem. Ten se nechce smířit s rozchodem a pronásleduje ji na každém kroku. To, co Matěj považoval za další rutinní kšeft, se brzy změní v drsnou hru bez pravidel. Jde mu náhle o holý život i o vlastní duši.

Matěj Mlynář je bývalý kapitán od policie a momentálně pracuje v knihkupectví své matky. Ovšem pouze přes den. V noci bere tak trochu spravedlnost do svých rukou, je něco jako soukromé očko. Policajtská duše se v něm prostě nezapře. Jednou Matěje požádá o pomoc mladá žena, kterou obtěžuje bývalý přítel. Ovšem případ vůbec nebude tak jednoduchý, jak to zpočátku vypadá. Kdyby šlo totiž jen o neodbytného přítele, byla by to hračka. Mlynář ve svém pátrání přichází na kloub drogovému obchodu a nejen tomu. Umírají mladí lidé a jde o život také Matějovi. Jaká velká ryba stojí za celou akcí, Mlynáře na konci opravdu hodně překvapí.

Víc vám neprozradím, protože by to byla škoda a přišli byste o to správné napětí. Bez duše je totiž opravdu dobrá detektivka, která stojí za přečtení. Matěj Mlynář je pořádný ranař, ovšem se srdcem na pravém místě. V knize nahlédnete poměrně dost i do jeho soukromého života, který sdílí s matkou a dcerkou. Kniha je psaná svižně, autor vás po celou dobu udržuje v napětí. Nejde sice o žádný originální příběh, který byste ještě nikdy nečetli, ale originalitu já za každou cenu nepotřebuji, nezaručí mi totiž to, jestli mi kniha opravdu sedne a s chutí se začtu. A právě tohle se autorovi povedlo, ke knížce jsem se ráda vracela a stránky obracela s chutí. Zaujala mě také drogová tématika, které byl v knize věnován určitý prostor. Matěje Mlynáře jsem si oblíbila a těším se na další příběhy s ním v hlavní roli. Je to totiž výrazná, uvěřitelná postava. Jo, je to alkoholik, jako snad každý druhý detektiv dnes, nicméně mě prostě jako člověk, jako postava Matěje Mlynáře, hodně bavil.

Pokud detektivní žánr patří mezi vaše oblíbené, neváhejte zalovit v tuzemských vodách a objevte Bez duše Martina Stručovského. Stojí za přečtení. Já jsem s knihou velmi spokojená.

Narodil se v Jindřichově Hradci. Po studiu na Západočeské univerzitě v Plzni zakotvil v knihkupectví, kde se naplno věnuje knihám, které jsou jeho celoživotní vášní. Nepohrdne ale ani dobrým filmem či seriálem. Ve svém volném čase se potuluje ulicemi města, popíjí kávu a vymýšlí nové příběhy. Na svém kontě má detektivní román Bez duše a také antologii Excelsior, gentlemani, na které se podílel jako jeden z editorů a která byla oceněna cenou Akademie SFFH.

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji autorovi Martinovi Stručovskému a nakladatelství Motto, kde knihu můžete zakoupit.