neděle 27. ledna 2019

Poprvé jsem otevřela – Žlutý svět a Červený adresář

Krásný pozdní večer, přátelé :)

Nikdy nečtu více knih najednou, ale tentokrát jsem udělala výjimku a představím vám tedy dnes knihy dvě.


Nejprve jsem rozečetla Žlutý svět od Alberta Espinosy. Nejde o klasický ucelený příběh či román, ale spíše souhrn myšlenek, postřehů a doporučení člověka, který se několikrát popral s rakovinou.

Anotace:
„Bylo mi čtrnáct, když jsem musel poprvé do nemocnice. V levé noze mi našli osteosarkom. Nechal jsem školy, opustil známé prostředí a začal nový život.“ Tak začíná autorova desetiletá anabáze, při níž putoval po různých zdravotnických zařízeních. Se silnou dávkou černého humoru líčí vlastní zážitky i osudy stejně postižených dětí a vzájemnou solidaritu. A seznamuje čtenáře se světem „žlutých lidí“, kteří jsou pro štěstí člověka nepostradatelní.



Knihu vydalo nakladatelství Ikar v roce 2013 a má 182 stran. Svého času se dala koupit v Levných knihách.

A jelikož jsem měla chuť toto čtení něčím prokládat, sáhla jsem ještě po Červeném adresáři od Sofie Lundberg. Knihu jsem zhltla za dva dny, příběh mě vážně pohltil, moc mě to bavilo.

Anotace:
Švédská románová senzace prodaná do třiceti zemí. Knížka, která se dotkne vašeho srdce. Doris je 96 let a má od roku 1928 tentýž adresář. Žije sama v bytě v centru Stockholmu. Většina jmen v adresáři je přeškrtnutá, jejich nositelé zemřeli. Dorisinu samotu přerušují jenom návštěvy pečovatelky a rozhovory s milovanou praneteří Jenny, která však žije daleko. Jednoho dne začne Doris vzpomínky na své přátele z adresáře zapisovat, aby neodešly spolu s ní a mohla je předat Jenny. Nechte se vtáhnout do poutavého vyprávění o přátelství a nebezpečí, o štěstí i smutku a o velké lásce, na kterou se nezapomíná. Přeneste se do dávných časů v Paříži, New Yorku a ve Stockholmu a nahlédněte do ošoupaných plechových krabic plných starých dopisů a fotografií.



Knihu vydalo v roce 2018 nakladatelství Ikar a má 288 stran. A pyšní se překrásnou obálkou ♥

Tak co, milí knihomolové, četli jste některou z knih? Určitě mi napište.

Mějte se krásně.

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Čeervený adresář bych si v tomto roce ráda přečetla a doufám, že se k němu i brzy dostanu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Červený adresář mě hodně láká. A Žlutý svět musí být silná kniha, možná se po ní někdy podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Červený adresář je úžasný, Žlutý svět je zvláštní knížka, je to spíš takový soupis myšlenek, autor to podává místy i vcelku vtipně. Doporučuji třeba i kouknout na databázi knih na komentáře :)

      Vymazat
  3. Adresář vypadá velice dobře, jsem zvědavá na recenzi. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recenze brzy bude, nějak te´d s tím psaním zaostávám :) Ale je to krásná kniha ♥

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥