RECENZE – Host

Autor: Andreas Winkelmann
Překlad: Bohumila Kučerová
Počet stran: 360
ISBN: 978-80-7543-845-4

... Co přijde, až nebudete doma ...

Když se Thomas a Saskia vrátí z dovolené, hned zjistí, že je něco špatně. V domě někdo byl. Zatímco ze sebe Saskia smývá špínu z cest, Thomase někdo prudce udeří do hlavy. Po týdnech v bezvědomí se probírá a zjišťuje, že Saskia byla unesena. V okolí se začnou ztrácet i další ženy a ve vzduchu visí tísnivé ticho nalezených mrtvých těl.

Thomas a Saskia se vrací domů z dovolené. Po vstupu do domu mají pocit, že je něco jinak. Cítí také divný zápach. Vzápětí se Thomas složí po ráně do hlavy a probudí se až po několika dnech v nemocnici. Saskia je ovšem nezvěstná. Thomas má pocit, že po ní policie nijak intenzivně nepátrá. Sám si vyčítá, že jejímu únosu nezabránil nebo se o to alespoň nepokusil. Pokouší se Saskii hledat sám prostřednictvím letáků. Když začnou mizet další ženy, Thomas ztrácí naději, že Saskii ještě někdy uvidí živou.

Paralelně s vyšetřováním únosu Saskie probíhá pátrání po vrahovi starší ženy v Dolním Sasku. Komisařka Priska Wagnerová objeví detail, který by oba případy mohl spojovat. Komisař Scheurich, který má na starosti případ Thomase, si to však nemyslí, a tvrdošíjně si za svým názorem stojí. Kdo bude mít nakonec pravdu?

Host Andrease Winkelmanna určitě není špatná kniha, ale mně nesedla. Nebylo to tím, že pachatele čtenář zná od začátku, ale nejspíš stylem psaní. Kapitoly nejsou číslované, vyprávění z pohledů různých postav se celkem zmateně střídá. Střídá se minulost s přítomností, v podstatě se místy opravdu skáče z jednoho do druhého. Postavy jsou nijaké, ploché, nesympatické, získala si mě snad pouze komisařka Priska a částečně Thomas. Byla jsem zvědavá, co pachatele vedlo k tomu, co prováděl, co se s ním táhlo od jeho dětství a dovedlo ho až páchání brutálních vražd. Ale pro mě nebyl příběh čtivý, neužívala jsem si ho nijak nadšeně, nepohltil mě, ke konci jsem ho už jen z povinnosti dočetla, abych se dozvěděla pointu.

Já osobně bych knihu asi úplně k přečtení nedoporučila, protože si myslím, že je spoustu podařenějších thrillerů. Nicméně, pokud si chcete udělat názor na příběh sami, určitě vás nebudu odrazovat.

Andreas Winkelmann vyrůstal na malé vesnici v Dolním Sasku. Už od dětství ho fascinovaly napínavé a hrůzostrašné příběhy, nejraději četl Kinga. Ve čtrnácti letech začal sám psát a stal se tak černou ovcí řemeslnické rodiny. Vystřídal více zaměstnání od profesionálního vojáka, přes učitele tělocviku až po taxikáře, ale nikde dlouho nevydržel. Věrný zůstal pouze psaní. S manželkou, dcerou a psem žije na samotě nedaleko Brém. U nás kromě knihy Host vydal ještě thriller Slepý instinkt. V Německu se jeho knihy pravidelně umísťují v první desítce nejprodávanějších detektivek a thrillerů.

Hodnocení: 70%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Alpress. Knihu zakoupíte zde.